#Laboratoria Przyszłości - marzec
Praca z drewnem to nieustanne doskonalenie swoich umiejętności, dlatego jeśli tylko mamy wolniejszą chwilę korzystamy z narzędzi do obróbki drewna zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Rozbudzenie w uczniach pasji do majsterkowania, pobudzenie ich wyobraźni i rozwijanie umiejętności manualnych to główne cele zajęć praktycznych. Lekcje techniki uczą także kreatywnego wykorzystania zużytych już materiałów, ponieważ na naszych zajęciach potrafimy ponownie wykorzystać nawet najmniejszy kawałek drewna
Małgosia Zielińska
Pierwszaki w pracowni technicznej
Technika spełnia istotną rolę wychowawczą, uczy szacunku do wytwarzanych dóbr, odkrywa talenty i pasje techniczne. To na tych zajęciach przyszli technicy i inżynierowie odkrywają swoje predyspozycje. Technika przygotowuje młodego człowieka do sprawnego, odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych urządzeń technicznych codziennego użytku oraz do radzenia sobie z ciągle zmieniającą się rzeczywistością techniczną. W tym tygodniu uczniowie klasy Ie odwiedzili naszą bogato wyposażoną pracownię techniczną, poznali narzędzia do obróbki drewna (również w praktyce). Dowiedzieli się jak ważne jest bezpieczeństwo podczas tego typu prac wytwórczych. Uczniowie korzystali z dłut, pilników oraz wiertarko - wkrętarki.
Małgorzata Zielińska
Katarzyna Zimnoch
Możliwości użycia technologii druku 3D w edukacji są praktycznie nieograniczone. Wydrukowane elementy mogą zdobić sale lekcyjne, uatrakcyjniać zajęcia, wspierać rozwój kreatywności, a także posłużyć do stworzenia pomocy naukowych.
Taką możliwość mieli uczniowie klas 1-3 w tym miesiącu. Wykonali własny model Układu Słonecznego. Nauczyciel prowadzący wyjaśnił jakiej skali będą używać uczniowie projektując poszczególne planety, poprzez wyjaśnienie oraz zaprezentowanie ich rzeczywistej skali na tablicy interaktywnej. Projekty zostały wykonane w programie Tinkercad.
Dzieci z ogromnym zapałem zabrały się do pracy.
Kreatywność i twórczość to aspekty, dzięki którym proces nauki staje się dla dzieci o wiele atrakcyjniejszy, niż jest to w przypadku tradycyjnej edukacji gdy jej tematyka dotyczy nowoczesnych technologii.
Marta Sadowska
Tomasz Makuszewski