Polonistyczne zabawy szkolne
Uczenie poprzez działanie jest najbardziej efektywne, dlatego coraz większą popularnością cieszą się metody aktywizujące, które doskonalą umiejętności przydatne w codziennym życiu. Rozwijanie umiejętności w praktycznym działaniu niesie za sobą mnóstwo korzyści zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Dzieci, które aktywnie uczestniczą w toku lekcji, są zdecydowanie bardziej otwarte na wiedzę i osiągają lepsze wyniki w nauce. Częste wykorzystywanie metod aktywizujących w procesie nauczania wpływa na integrację zespołu oraz budowanie właściwej relacji nauczyciel – uczeń, opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Dlatego też co raz częściej w naszej szkole lekcje języka polskiego odbywają się w całej przestrzeni szkolnej, a nie tylko w klasie. Tak było z „Zabawą niepodległościową”, która odbyła się w listopadzie. Cieszyła się ona ogromnym zainteresowaniem uczniów klas 4-8, generowała dobrą zabawę, porządkowała wiedzę historyczną i kształtowała umiejętności polonistyczne.
W grudniu w ramach szkolnej akcji: „Najstarsi – młodszym” grupa uczniów z klasy 8a przygotowała polonistyczne kalendarze adwentowe zawierające zadania do rozwiązania. Na każdym z dwóch przygotowanych kalendarzy codziennie będą pojawiały się nowe zadania do wykonania, które złożyć będzie można przed świętami u swoich nauczycieli języka polskiego.
„Grudniowa operacja Grinch” znajdująca się na parterze szkoły vis a vis sali 30 skierowana jest do uczniów klas 7-8, natomiast „Grudniowe zadania Elfa” umieszczone przy s. 110 zapraszają do udziału uczniów klas 4-6. Szczegóły u nauczycieli j. polskiego.
Zapraszamy do przedświątecznej zabawy.
Edyta Komło wraz z elfami: L. Grabowską, H. Szulską, P. Wojciszyn.,
M. Ziółkowską, M. Zwornicką, B. Cymborem, J. Orzel.